-->

2017. április 13.

Még föl lehet kötni még el lehet ásni

Tales From The Borderlands, alternatív vég, drabble - cselekmény nincs csak Handsome Jack. Meg Rhys. Vagyis a teste.
Egy olyan zárásba tekintünk be pár mondat erejéig, ahol Jack megalomániája nyer, és a gőgje felfalja Rhyst, és vele az esélyt, hogy egy új élet helyre tegye az előző hibáit.
Végre debütál az első game fanfiction is az oldalon, mert a TFTBL az szerelem, az az élet, a minden.
És a feeling is, hogy meglegyen: zenét.

A cím Pilinszky Infinitívusz verse nyomán.



[Egy napon – amikor már meg is feledkeztél rólam – uralmam alá hajtom a tested és elevenen megnyúzlak a saját két kezeddel.]
- Handsome Jack

Még föl lehet kötni még el lehet ásni


Még él a hús, mert úgy akarja.

Még rezzen az ujjperc, mert az áramköre mozgásra buzdítja.


Elektromos fény ragyog a tekintete mögött.

Szellem a palackban.


Vigyor görcsöl az arca izmaiban.

Öntelt grimasz. 


Az ő védjegye. Az ő szája.


Hyperion újra nagy, újra dicső.

Mindenben. Mindenhol - mindenütt: csak Ő.



Csak ő, már megint. Még mindig. Pandora kérge izzadja undorát a magnak. Onnan ordít fel rá a peremvidék.



Peregnek a nullák és peregnek az egyesek és csak egy csak egy csak egy pozitív van a bináris rendben.



Hát rendben.


Lüktet a dögtest. Jack dobogtatja Rhys ujjait a karfán.



Egyetlen hős van.


A nulla semleges.

7 megjegyzés:

  1. Atyaég.
    Mióta a Tales from the Borderlands uralma alá hajtott, reménytelenül reménykedve keresek bármiféle írást ezzel kapcsolatban - magyarul. (hátha valaki, bárki, akárki, hogy ne csak az angol tudásomra kelljen szorítkoznom) És egy nap mivel szúrja ki az ég a szemem?
    Lenyűgöztél.
    Jackkel az elején még haverkodtam, jó arcnak tűnt, hősnek, aztán mégsem, bedőltem neki, majd rájöttem, hogy ekkora hülye én se lehetek. E pár sorban olyan tökéletesen összefoglaltad Jacket, hogy jobbat keresve se találnék. Minden szóval képes voltál lélegeztetni, egy erőteljesen löketet adni az összes mondatnak.
    És az a zene. El se hiszem, hogy valaki Starsetet mellékelt.
    Ne hagyd kihűlni ezt a fandomot és kápráztasd el még több írásoddal:3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te isten áldotta drága leány, hát én komolyan megkönnyeztem a soraid. És valahol majd dobj kérlek meg egy elérhetőséggel, mert igazi vadászként kutatom a magyar TFTBL rajongókat és eddig nem hogy tíz, de öt alatt van a létszámunk. Rendesen bele vagyok szerelmesedve az egész történetbe, a szereplőibe, hjaj most is inkább visszafogom magam mert már így is eszméletlen sokat áradozom a játékról a barátaimnak. :D
      Egyébként csodáltam is, hogy eddig még tényleg nem leltem magyar írást a fandomban - bár egy ismerősöm jelezte, dolgozik történeteken, tehát bízom benne hamarosan nem egyedül alkotok a hazai táborban.
      ÉS AMIKET MONDTÁL ERRŐL A KIS ÍRÁSRÓL. Engedj meg szétesni majd egyberakni magam újra. A Jsckkel való kapcsolatod maximálisan át tudom érezni, merem feltételezni, hogy elég sokunk élt meg hasonló hullámzó érzelmeket hozzáfűződően a játék előre haladtával. És, köszönöm. Őszintén köszönöm. ;--; Nagyon erősen reménykedtem, hogy ilyen kevés szóban is sikerül átadnom azt, ami Jackből lett volna egy ilyen végkimenetel esetén, hogy megfosztja Rhyst az esélytől, hogy a helyébe lépjen és helyre tegye élte végének hibáit, és helyette ő folytatja és újracsinálja azokat.
      Mélyen boncolgatható kettőjük kapcsolata (noha nem shippelem őket, én sokkal inkább megyek bele az egymásra gyakorolt behatásukra) amire egy másik tervben lévő írásomban szeretnék kitérni. ...Igazából minimum három történet még biztosan fog íródni a játékhoz, mert nagyon megihletett a záró epizódban rejlő drámák lehetősége, és bár egyik sem vidám, remélem ettől még nem lesz ellenedre. :D

      My thank is eternal, remélem mihamarabb tudok jönni egy újabb írással és ha más nem, ott a kommentszekcióban találkozunk :D

      U.i.: engedj meg egy erre tartogatott ordítást, mert A STARSET AZ EGYSZERŰEN ENNEK A TÖRTÉNETNEK A ZENEI MANIFESZTÁCIÓJA. Minden, ismétlem minden létező ötletem a dalaikra ihletődik.

      Törlés
    2. Bármit terítesz az asztalra, felfalom (a búskomorság lassan lételemem, egyike vagyok azoknak, akik szereti, ha a sorok összetördelik a szívét).
      Be kell valljam örülök, hogy nem szaporítod a Rhys/Jack tábort, mert kicsit... hogy is fogalmazzak... beteges. Szerintem. (Bár remek fanartokat láttam, de ez mellékes) A lélektani boncolgatás plusz pont, imádom őket, és alig várom, hogy visszatérjek egy újabb olvasásra - meg Starsetre:D
      (Mivel az elején olyan szépen kértél, hogy dobjalak meg egy elérhetőséggel, a végére meg is doblak vele: leandrafw@gmail.com)

      Törlés
  2. Na hát helló!
    Tudom ám, hogy már hiányoztam a kommentszekciódból, és szerintem ha egyszer lesz annyi időm és energiám végigkommentálom a verseidet, de egyelőre még nem ott tartunk.
    Egyelőre ott tartunk, hogy elkezdtem nézni a TFTBL végigjátszását, és ezzel már feljogosítva érzem magam arra, hogy ide kommenteljek. Remélem boldog vagy, mert én igen 😃
    Tudod MIÓTA várom, hogy végre a sci–fi miatt is elhordjalak mindennek? Na jó, annyira nem, de ez bonyolult és egy csomó hülye és megalapozatlan gondolat kapcsolódik hozzá, amit hirtelen le is csapunk, és koncentrálunk erre.
    Meg a zenére. A zenébe külön szerelmes vagyok, szerintem ezt a hangzásvilágot kerestem már vagy két hete, annyira sci–fi, te jó ég! Úristen, hát nagyon imádom, és végtelenítve hallgatom, miközben pötyögök.

    Handsome Jack rám a frászt hozta, így abból, amennyit láttam belőle és már alig várom, hogy komolyabban is megismerjem, mert érzem, hogy elrágódnék a karakterén. Meg a te füledet is rághatnám a gondolataidért a karakterről :3 De ez a mondat, ennél faszább és lazább karakterleírást én nem mostanában kaptam. Rövid, tömör, velős és minden benne van. Félelmetes és kirázott tőle a hideg.
    Brrrrrr.....
    Ennek ellenére nagyon szeretem. Mármint így értékelem, érted. Ez karakter, baszod, ezzel te nem akarsz találkozni.

    Bocsánat, de most eszembe jutott a Drakula két sora, mert már egy ideje ezen a musicalen élek, nem tudom miért, de csak így annyi vág ide, hogy „Tovább élek egy halott testben”
    És végül is, milyen szépen reflektál ez az idézetre? Így érezni benne a vég utáni létet, ott lüktet az egészben, hogy ez nem a nagy harc, hanem minden, ami utána történt, Rhys önálló tudatának megszünése után. Ez nem a harcról szól, hanem a bukásról, és leszarom, hogy magyarázom itt a spanyolviaszt.

    Az külön tetszik, hogy Rhys teste már tényleg csak egy báb, ami teljesen az övé, és hogy mégis lehet érezni, hogy ez másvalaki teste volt.
    „Vigyor görcsöl az arca izmaiban.” Konkrétan erre a sorra gondolok most. Én angyon meg foglak verni ezért a mondatért, ugye tudod? Hogy lehet ennyi mindent elmondani egy sorban? Taníts már meg rá baszod.
    De még ebben is az, hogy még friss ez a győzelem, még ott rezeg benne a küzdelem, de már nyert és nem lehet visszafordítani, és látom magam előtt az arckifejezését, és kurva ijesztő hallod–e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aztán ez a megalománia, már megint, de hát én is tudom, hogy mit tett Handsome Jack és ez annyira Handsome Jack, hogy mindent az övének tekint, hogy minden csak az ő kedve miatt létezik és az ő kényének van kiszolgáltatva!

      „Csak ő, már megint. Még mindig. „ Aztán ez a múlt és jelen összeeresztése, ez a halhatatlanság, hogy őt félre lehet állítani, de nem lehet legyőzni, ez teszi olyan ijesztővé az alakját, hogy tudod, hogy mindegy mit csinálsz, ő ott lesz. Váháhá, nagyon imádom ezt a ficidet is.

      „Lüktet a dögtest. Jack dobogtatja Rhys ujjait a karfán.” Mi ez a kifejezés már, hát süllyedj el kérlek, menj egy mocsárba és foglalj benne helyet, köszönöm szépen. De ebben is, hogy Jack csak betolakodó, hogy az nem az ő teste, ugyanennek a harcnak a visszacsengése, de benne a türelmetlenség, hogy valamire már készül, én érzem benne ezt a türelmetlenséget, ezt a vihar elötti csendet és uramisten de passzol hozzá a zene!

      A vége meg... Óh a vége... Hát én ahhoz kicsi vagyok már. De tetszik. Nagyon. Úgy benne van a megtörténtek súlya, hogy most már nincs min változtatni. Nagyon, nagyon, nagyon súlyos. Éreztem lecsapódni.

      Fuhhhh, de utállak, és nagyon imádlak ezért, kérek még ilyeneket, a térközeiddel együtt. Ahj de fasza lett, baszódj már meg :”””D
      Köszönöm, hogy olvashattam!

      Törlés
  3. Szia. Hát én csak most találtam ide, de örülök, hogy idetévedtem :D

    Fú hát én személy szerint nagy gamer vagyok és imádtam ezt a játékod. Bátyám vitt be a gamerkedés világába. A Walking dead-del játszottam először és ezt előbb játszottam, mint láttam volna a sorozatot :D Így játék után kedvet kaptam hozzá.
    És amikor a Tales from Borderlands-ot elkezdtem játszani hát hogy is mondjam.. beleszerelmesedtem. Eddig játszottam Life is Strange-dzsel, Tomb Radier-rel, Mortal Kombat-tal, Game of Thronse-szal, Wolf among us-szal és nekem eddig ez jött be a legjobban.
    A benne lévő zenék meg konkrétan mesteriek. Volt sok rész ami megsiratott, illetve amin fekve röhögtem:DD Bátyámmal azóta is szívesen idézgetjük a bro-s részt :DD

    Mindenesetre én olvasni foglak :-)

    Üdv: Laura

    VálaszTörlés
  4. Bevallom őszintén, megfeledkeztem arról, hogy ez az írás ilyen,,,, rövid :"D Mármint, abból a szempontból, hogy nem egészen húsz mondatban olyan komplex érzelemvilág és helyzetleírás és kapcsolatrendszer-bemutatás van, hogy az tanítani való, meg hát remekül illik ez a szaggatott, feszültséggel telezsúfolt szerkezet a karakter(ek?)hez, akik megjelennek.

    Nyami-nyami, imádom továbbra is, és amúgy rengeteget tanulok belőle meglepő módon még most is, hogy lehet sikeresen kevés mondattá sűríteni egy ilyen történetet, és mégis teljes értékűen tálalni.

    Love it so much

    VálaszTörlés