-->

2017. február 28.

Sima pite

Hollywood Hírügynökség, groteszk szösz Imrével és Gazdag cameoval - mert hát mi lett a Gergővel?
Több hetes már a csend és hullaszag a csatorna háza táján, és a Szerkesztőség már nem győzi kiötleni, hova a fenébe tűnhetett ez a kopaszodó sváb fiatalember. Na. Bár megvannak a a hipotéziseim, most vegyük alapul a ficiben megírtakat. Szerénytelen véleményem szerint ugyanis ahogy kocsikázgattak haza Prágából, történt egy kis baleset.
A történet leheletnyi hosszú,  célja mindössze a tömeges érdektelenség hangulatának átadása a sorokon át, dolgozni végre Imre és Gazdag ütős kettősével, és revanst venni Imrénk régebben oly hétköznapossá vált elhalálozásaiért. #szociopataImrepozitív
(Zenének az Imádok élni zenei alapját ajánlanám, de nem linkelem, mert nem szeretném ha a dalszöveg miatt más értelmezésbe kerülne a sztori.)



Sima pite



Még egy utolsó féknyomot hagyva felsikolt a kerék, dobogó durranás, szilánkosan karistol, súlyos ágaktól megtörik, és tessék. Gergő új autója közeli ismeretséget kötött egy cseh határ-menti fával.

Micsoda szombat.

És micsoda napsütés! 

Amikor már nem égeti ki a szemét, Imre is pont ezt gondolja. 
Szűkös helyen szűkölődve ugyan, de sikeresen kikászálódott. Nyújtózik egy jó macskásat; nem recseg több csontja a megszokottnál, ez üdvös, így el nem tört semmije. Megvallván az őszintét alig van rajta egy-két karcolás, szám szerint éppen három, azok is amolyan filmesen dögösek, mily szerencse. 

Mert ő meg pont nem az. 

Komótosan lesöpri az ölébe hullott port és üvegszilánkokat. Szerencsétlen eset, a légzsák viszont szemfüles volt és őt időben arcon vágta. Gregről ez már nem volt elmondható. 

Na, mármint az, hogy figyelmes lett volna; arcon őt is arcon vágta a befúródott faág, jó istenesen. Behajol, mégis csak úgy illik, meggyőződni, Gergő hogy van; fel is szisszen egyből. Hát nem túl szépen. Sőt. Ez elég piros, és elég halott. 

Kegyetlen vég. 


Csóválja is a fejét az Imre, szakállát dörzsöli.

- Ejj-ejj.



Aztán persze, nem ezt képzelnéd neki. Egy világjáró fenegyereknek. Valami trópusi szigeten kannibál uzsonna, esetleg repülős szerencsétlenség háborús övezetben. Valami extravagáns. Valami macsó.


De eh.

Snassz ez az autóbaleset.



Még jó, hogy a mobilján működik a vészhívó. (A protekciós.) 

A Nap meg még mindig süt, kellemes ez a február vége. Kicsit véres, kicsit füstös, de tavasz illatú levegőt kavar az enyhe szél. 


Le se ült fűszálakat tépdesni, csámpán járnak a percek. Jót áll magáért útmentén, magát mentve.
Már dorombol a sportkocsi a távolban.
Már lassít is.
Már gördül az ablak. 
Épp előtte áll. Imrét övezi az odaadó derű, ingyen fuvar.

- Ah, éppen időben, szevasz!

Int és viszonozzák, Gazdag klón úriemberesen ám hanyagul, belülről nyitja az ajtót. Imi beszállna, de fohásza (és SMS-e) meghallgattatott. Az anyósülést egy megpakolt McDrive csomag foglalta be. Nem hagyják cserben egymást a Kollégák. Ők ezután fordultak volna be kajáért, ha Greg nem fordult volna fel.

Felkapja és lehuppan, övcsatot csatol. Így jó. No azért. Fancsalin csak visszanéz. Gazdag biccent,  a kocsiig ugyan nem lát. Szánó részvét takarja arcát, szól inkább az Imrét borító hegek látványának, semmint amannak aki ott nekirohant a fának.

- Kaputt?

- Pfú. Abszolút. Kár érte.

- Nem kellemes.

- Koránt se. Nem figyelt.

(Matató zacskózörgés keresteti a csípős mártást.)

- Nem elsőre. És mit mondunk a többieknek?

- Jéggorillák ellen vesztett dicső küzdelemben.

A mártás meglett, Imre hálásan, Gazdag átértékelőn hümmög.

- Megehető. A McFreeze?

- Ó, az tökéletes. 

És kimerítették tiszteletköreiket.

- És a laptopod?

- Táskámban, ölemben. Szép rendben...De azért valami mentőt mégis. Hívni kéne.

Mosoly kunkorodik a szája szegletén, lehúzza a sofőrkesztyűt, foggal, félkézzel a kormányt fogja. Mobiltelefon búg.

- Az sima pite. Végezetül mindenkit csak zavart. Nemde?

12 megjegyzés:

  1. Sziaa :)

    Jaaj, ez is nagyon tetszet! :) Legyen szép napod, puszii

    VálaszTörlés
  2. [és most egy másfél órás, senkit sem izgató monológot hallhatunk arról, hogy mennyire szeretnék kommentet írni blogok alá, mert az embereknek tudniuk kell, odáig vagyok értük meg a munkásságukért, bla bla bla, csak szar volnék, és sosem jön össze; na, majd most!]
    szóval, én éppen visítok. tökre szeretem, ahogy írsz (meg amiről, főleg ilyen,, "ínséges" időkben), minden szépen ki van mondva (nálam ez számít művészetnek, tessék értékelni), és csak pffögök itt,,, á, köszönöm az élményt (´⌣`ʃƪ)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÉN ERRE NEM VÁLASZOLTAM, MIÉRT NEM VÁLASZOLTAM???
      Pedig annyira nagyon örültem neked, és most is még egyszer nagyon köszönöm hogy olvastál és hozzászóltál (⊃。•́‿•̀。)⊃ bless you

      Törlés
  3. TÖBB SZOCIOPATA IMRÉT A NÉPNEK!
    Meg több Tubarózsát, hát drága Szirmancs fiam, itt a bizonyíték, hogy csak tovább kéne vinni azt az egy jelenetnyi Gazdag-Imre pajtiduót az FF#5-ből, hát látod, milyen zseniálisan működnek ezek ketten!
    Főleg egy Jávor tolmácsolásában, az mondjuk kell hozzá, ja.
    Értsd, fenezseniális ez már megint, a szóviccekkel
    ("Ők ezután fordultak volna be kajáért, ha Greg nem fordult volna fel." <-- abszolút favorit valamiért),
    Imre teljes közönyével,
    azzal, hogy Gazdag valószínűleg a világ bármely tájáról egy óra alatt odaért volna az Imréért, mert IMRE,
    és minden McFreeze-zel együtt.
    Ja, meg hát a random Pilinszky-idézet mindig rulez.

    Szóval még beszélgessünk, és ötletelgessünk, és írj még ilyeneket lélekuzsonnának. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. LESZ MÉG VÖRÖS A HAJNA-izé ez nem az a sor. szóval azt akartam mondani hogy LESZ MÉG TUBARÓZSA, valamilyen biztos lesz, mert kell mert él mert lélegzik mert túlélő virágunk. Komolyan már, valaki rágjon még velünk küszöböt FF#6-ért, én szeretném még videón is látni nekik a kettősüket.
      És nyuhhhh idéztél, egyelek meg ;--; Ricsi meg igen, ha esik, ha fú, ha dugó van ha világvége, ott terem és kisegíti az Imrét.

      És az utolsó kérést kérni sem kell =u= jó, az írás, neccesebb, de a beszélgetés meg az ötletelgetés megy zsigerből :D

      Köszönöm, köszönlek!

      Törlés
  4. Helló jávorom!

    Végre van wi–fi, szóval jövök hozzád kommentelni, mint a kisangyalok.
    What? Nem, hiba a rendszerben. Újratervezés. Szóval jövök hozzád kommentelni, ahogy egy jólnevelt házidémonhoz illik.
    És én elinditottam hozzá a zenét, mert nekem egy teljeen más dallam ment a fejemben, és ne aggódj a más értelmezés már régen megtörtént 😃
    A szociopata Imre pedig még mindig és örökké kedvenc és nagyon éljük, szóval ez se lesz egy rövid hsz. Örüjjé baszdmeg.

    UTÁLOM A TÉRKÖZEIDET! Örökkön–örökké, mert olyan jól alkalmazod őket, és olyan hangsúlyosak, és olyan jól időzítettek, és annyi mindent elmondanak! Argh, vérben forgonak a szemeim az irigységtől. (amúgy nem, csak ez jól hangzott) Szépen kiegészítik a tőmondataidat, úgyhogy nyugodtan veregesd magad vállon.

    ÉS a groteszk műfaj is megy. Néha komolyan elgondolkozom, hogy minek beszélek veled –, mármint azon a nyilvánvaló okon kívül, hogy halálra unnám a fejem –, mert nem igaz, hogy Még Ebben Is Jó Vagy. Utállak. Nem is küldelek máglyára, ahhoz is utállak.

    „Behajol, mégis csak úgy illik, meggyőződni, Gergő hogy van; fel is szisszen egyből. Hát nem túl szépen. Sőt. Ez elég piros, és elég halott.

    Kegyetlen vég.


    Csóválja is a fejét az Imre, szakállát dörzsöli.

    - Ejj-ejj.” Ez az őszinte sajnálat és bánat és gyász és szomorúság! XDDD Nagyon szeretem a szociopata Imrét, legalább annyira, mint amennyire téged nem.

    Ezennel ünnepélyesen leteszem az esküt, hogyha még mindig szóba állunk egymással, akkor egy igazán méltó halállal iktatunk ki ebből a dimenzióból. Mondjuk eltiportatunk egy gnúcsordával, vagy valami. Még nem kiforrott.

    „A Nap meg még mindig süt, kellemes ez a február vége. Kicsit véres, kicsit füstös, de tavasz illatú levegőt kavar az enyhe szél.” Ezen csúnyán felröhögtem. Vaskerítést tudok rágni az ilye abszurd dolgokért, szóval remélem, hogy nem ez volt az elő és utolsó alkotásod ebben a műfajban. Szeretném még nagyon sokszor kifejezni az irántad érzett tiszta utálatom.

    IMRE! <– ez itt a szeretetteli kiáltásom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÉS Gazdag! *–* Valamelyik nap rájöttem, hogy miért bírom az ő párusokat, és igen, tudod, ismersz, mivel mással jöhetnék, de nem fogok, csak egy kicsit. Komolyan. Szóval az ő párosuk nekem ilyen Crow meg Kevin. Nyugi komolyan van átfogó kép is. Szóval alapvetően is szeretem ezt a hatalmon–lévő–majd–elbukó figurát, hogy ezt miért, ne kérdezd, az még nekem is rejtély. És Gazdag is beleillik a sémába, plusz öltöny. Imi meg, hát ő meg Imi, és nem lehet nem szeretni. (és továbbra se értem, hogy lehet ez az ember ilyen cukor. Nem)
      És tudom, hogy ez nem kapcsolódott a ficihez, de ismersz, nem én vagyok a témánál maradás mintaképe. Nagyon fájt? Nem kell válaszolnod, nem érdekelsz, utállak ugyanis.

      És még párbeszédet is jól írsz. Mégiscsak el foglak kaparni egy lágy, tavaszi estén. Mondjuk március végén. Megnézzük a PUF musicalet, hogy szép emlékeid legyenek erről a világról, aztán eláslak. :3

      Hogy a faszba lett ennek ilyen hamar vége? „zavartság” Ez elsőre is ilyen rövid volt?
      Szomorú.
      Olvastam volna még. Bár ez ennyi volt és épp elég, és a zenét se bántam meg, hogy betettem mögé. Ez fog járni az elkövetkezendő egy hétben a fejemben, dejó.

      Köszönöm, hogy olvashattam!

      U.I: Nincs utóirat. Utállak.

      Törlés
    2. Szevasz Évám! :D Végre én is válaszolok neked és örülök baszdmeg xD Mindig örülök a kommentjeidnek mert örömfoltok a napjaimban.

      És vállon veregetem magam, mondjuk egészen halovány hangerőn megjegyezném, hogy nem egy térközöm véletlenül jön létre akkora távolságban, mint amiben van, de te nem hallottál semmit és maradj meg abban az illúzióban, hogy mindent az irányításom alatt tartok.

      A groteszk amúgy mindig is érdekelt :"D És asszem megtaláltam benne magam, mert amikor nem épp az a célom, hogy megríkassak mindenkit - beleértve magam is, előszeretettel humorizálok angolos sötétséggel. Szóvvvval ja, kelleni fog még groteszk témájú írás.

      "Nagyon szeretem a szociopata Imrét, legalább annyira, mint amennyire téged nem." életem bókja, köszönöm x"DDDD

      ESKÜSZÖM, OKTÓBER ÓTA VÁRTAM, MIKOR HOZAKODSZ ELŐ A CREVIN PÁRHUZAMMAL. mert bennem már valamikor a Tubarózsa ötletének hajnalán megfogalmazódott ez :"D De nem hibáztatlak és tudom hogy nem érdekel a mondandóm mert utálsz, de na, én csak örülök hogy szereted ezt a kettőt is mert legalább akkor már kemény négyen sírunk-örülünk ennek a párosnak. #Tubarózsa2k17

      Ami a párbeszédeket illeti nekem örök problémám, hogy gyakran nincs is leírásom se történet ötletem, csak örömmel rittyentek egy szövegkönyvet, amit aztán fel kéne használnom, mert egyszerűen csak jó elképzelni ahogyan X és Y diskurál.

      Köszönöm ezt a tömény utálatot, mindig öröm ilyeneket látni, várlak vissza! ♥

      U.i.: Jujci.

      Törlés
  5. Ezek ketten

    Ezek

    Ezek ketten

    *insert the when you you you when when wheeen audio here*

    Örkényien mesteri, ami itt művelve van, annyira szürreálisan és groteszkül humoros, a szójátékok mindig is ütni fognak és általában engem fognak ütni a zsenialitásukkal.

    Még nem döntöttem el, hogy a kegyelemdöfést a végén lévő Pilinszky-parafrázis, vagy már a rögtön az elején lévő "Ejj-ejj." mondat viheti-e be. Mindkettő megérdemelné, különböző indokokkal.

    VálaszTörlés